2012. június 3., vasárnap

Fenyőszirup, fenyőszörp....köhögés ellen


Verus Konyhájában találtam ezt a jó kis receptet .

  • kb. 2 normál méretű befőttesüvegnyi friss fenyőhajtás
  • 12-14 evőkanál cukor
  • 5 evőkanál méz

És akkor a recept. A leszedett világos zöld, zsenge hajtásokat, kb 5-8 cm-esek, egy normál méretű tiszta, csírátlanított befőttesüvegben rétegenként lecukrozzuk, egy-egy evőkanál mézet is adva hozzá, szorosan lenyomkodjuk, préseljük, hogy a cukor és a fenyő minél jobban érintkezzenek egymással. Legfelülre cukor kerül. Lefedjük egy tiszta vászondarabbal,és rácsavarjuk a tetőt. Addig érleljük, míg a cukor teljesen elolvad és a fenyőlevelek fakulni kezdenek. Néha meg is rázhatjuk egy kicsit.

Én a konyhában hagytam az üveget, nem tettem se napra, se sötétbe. 6 nap után leszűrtem a szirupot, felforrósítottam és csírátlanított üvegekbe tettem, majd ment a száraz dunsztba. Tartósítószert nem adtam hozzá, szerintem a cukor megfelelően konzerválja, de a biztonság kedvéért, a hűtőben fogom tárolni. Jó lenne, ha a téli náthás szezonra maradna belőle. Ebből az adagból kb. 2 dl szirup lett.


Fenyőszörp:


A leszűrt és lecsepegtetett fenyőhajtásokat egy edénybe tettem, szedtem hozzá még két befőttesüvegnyi friss hajtást és ezt is hozzáadtam. Felöntöttem másfél liter vízzel és adtam hozzá 3 kg cukrot, 2 felkarikázott és alaposan megmosott citromot, valamint 1 kiskanál citromsavat. Addig melegítettem, kevergettem, míg a cukor teljesen feloldódott, majd lefedve takarékon 25 percig forraltam. Egy napig hűvös helyen pihentettem, majd ismét felforraltam, leszűrtem, és még forrón üvegekbe mertem. Száraz dunsztban hagytam lassan kihűlni. Én a szörpöket mindig ezzel az aránnyal készítem ( 1 liter vízhez 2 kg cukor) és tartósító nélkül hűvös helyen, pl. kamrában akár egy évig is eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...